בדק בית – תביעות משפטיות

קניית דירה היא העסקה הכספית הגדולה ביותר שעושים רוב האנשים בחייהם. שיפוץ מבנה קיים על מנת לתקן ליקויים או להתאים אותו למצב חדש (תינוק חדש, תוספת דייר, הפיכת אחד החדרים לחדר עבודה ועוד) גם הוא מהווה הוצאה נכבדה. ואולם יש רבים הנכנסים לנושא מבלי לברר תחילה מראש מהם הדברים שבאמת צריך לשנות ועל מה צריך להתעכב ומצד שני, בתום העבודות אינם מחפשים דרך לוודא כי העבודה שהזמינו אכן בוצעה עד תום. ביצוע בדק בית מומלץ בחום בכל מקרה. חשוב לדעת כי שיפוץ גרוע איננו גזירה משמיים, כמו גם ליקויי בנייה בדירה חדשה, ובמיוחד כאלה המשפיעים על איכות החיים או על הבטיחות.

קניית דירה חדשה

קניית דירה חדשה מקבלן מבטיחה שקט נפשי לשנים רבות, כך חושב רוב הציבור. ברוב המקרים זה נכון, אבל ישנם מקרים שבהם הדברים ממש אינם פשוטים: בדק בית עלול למצוא פגמים מהותיים בבנייה, בעיות בטיחות או בעיות אחרות שיגרמו במהרה להוצאות נוספות. בתום הבדיקה יש להעביר את התוצאות לידי הקבלן, לטיפולו. ברוב המקרים יבצע הקבלן את עבודתו. בחלק מהמקרים, עם זאת, הוא עלול להתמהמה ולאלץ את הקונים להגיש תביעות משפטיות כנגדו, על מנת להמריץ אותו לבצע את מלאכתו.

תביעות משפטיות כאלה חייבות להיות מוגשות באמצעות עורכי דין מומחים לענייני ליקויי בניה, אחרת עלולות להתעורר טענות שונות ומשונות מצד הקבלן ועורכי הדין שלו שימסמסו את התביעה. האינטרס של הקבלן הוא לחסוך לעצמו זמן וטרחה מיותרים. האינטרס של הקונה הוא להביא את ביתו למצב הטוב ביותר האפשרי. חשוב לציין כאן, עם זאת, שלא תמיד נעשה הדבר במזיד.

שיפוצים במבנים ובבתים קיימים

החלק הקשה באמת הוא הגשת תביעות משפטיות כנגד כאלה שביצעו שיפוצים בבית או במבנה שבו אתם גרים, ולא עשו את עבודתם נאמנה. חלק מהם חמקמקים וקשה מאוד לאתרם, ועל אחת כמה וכמה להגיש נגדם תביעה משפטית כלשהי. על כן, ישנם שני דברים חשובים שצריך לבדוק בטרם ניגשים לביצוע שיפוץ, ובעיקר שיפוץ מקיף: הראשון – ביצוע בדק בית או בדיקת מבנה, על מנת לעמוד בדיוק על הנקודות הדורשות שינוי. הדבר השני – בחירת משפץ או קבלן שיפוצים מוכר ומנוסה. כדאי להתעניין, לשאול חברים או לבדוק עבודות קודמות.

חשוב לדעת שהחשבונית שהקבלן מפיק היא ההוכחה שהיה אצלכם בבית ועבד והיא המאפשרת הגשת תביעות משפטיות במקרה הצורך. וכמובן גם בסיום השיפוצים מומלץ לבצע ביקורת מבנים ובדיקת בית או לפחות בדיקה של הנושאים שהמשפץ היה אמור לטפל בהם.

לקבלת ייעוץ והכוונה הקליקו כאן והשאירו פרטים ואחד המומחים שלנו יחזור אליכם.