איתור נזילות

איתור נזילות ורטיבויות בבתים – עריכת ביקורת ליקויים במבנים

אחת מהתופעות המטרידות ביותר שעלולות לקרות בבית היא הופעת ‪נזילות ורטיבויות. לרוע המזל, לא תמיד מבחינים בנזילות ורטיבויות עם הופעתן. לעתים לוקח זמן ממושך עד שמבחינים בכך שקיימת נזילת מים או ביוב, מה שעלול לגרום לנזק מצטבר שמביא איתו מורת רוח ונזק כספי כבד. כדי להימנע מנזילות נסתרות מומלץ להזמין בהקדם ביקורת ליקויי בניה לצורך איתור נזילות במבנה‪.‬

הסיבות להופעת רטיבות ונזילות

נזילות ורטיבויות יכולות להגיע ממקור חיצוני או פנימי. פעמים רבות מופיעות רטיבויות כתוצאה מחדירת מי גשמים דרך מעטפת המבנה, למשל דרך חלונות, גגות, מרפסות, דלתות וחלונות. מי גשמים ואפילו מי תהום יכולים לחדור לבית גם דרך אלמנטים הבאים במגע עם הקרקע, ביניהם תחתית הקירות, רצפות קומת הקרקע בבית ומרתפים. כמובן שתהליך כזה יכול להתרחש במשך שנים עד שהוא מגלה את אותותיו ההרסניים.

לעתים נזילות מופיעות כתוצאה מדליפה או שיבוש במערכת המים והביוב הביתיים, למשל מדליפה או נזילה מאחד הצינורות או הברזים. במקרה כזה תופעות של ‪רטיבות או עובש יופיעו באזור חדר הרחצה, חדר השירותים והמטבח‪.‬

סיבה נוספת להופעת סימני רטיבות היא היווצרות של מי עיבוי על חלקם הפנימי של קירות, גגות ורצפות קרים הבאים במגע של אוויר חם שבתוך המבנה.

הסיבה אחרת להופעת נזילות נעוצה בבנייה רשלנית או לא מקצועית, שבמהלכה נכלאו מים בתוך רכיבי המבנה עצמם כגון קירות או רצפות.

חדירת מים דרך סדקים במבנה, ספיגה קפילארית – כל אלו יכולים לגרום להופעת רטיבויות ונזילות במשך הזמן. כל אלו מעידים על ליקויי בניה וניתן לאתר אותם בבדיקה של מהנדס מומחה.

סימנים המעידים על נזילות ורטיבויות

ישנם סימנים שגלויים גם לעין לא מקצועית ויכולים להעיד על קיום נזילה או רטיבות באחד מחלקי המבנה:

  1. כתמי רטיבות או הצטברות מלחים על הקירות ,רצפות והתקרות .
  2. הופעת עובש ועיבוי.
  3. צבע או טיח מתקלף.
  4. תזוזת,שקיעת אריחים ברצפות ועוד.

כל שינוי בגוון או בצורת הקירות, הרצפות וחלקי המבנה האחרים עלולים להעיד על נזילה ורק איש מקצוע יוכל לוודא מה מקור הליקוי וכיצד ניתן לתקן אותו. זכרו שחדירת מים עלולה לגרום לנזק בריאותי כתוצאה מהמגע עם חיידקים מהחוץ וירידת הטמפרטורה ברכיבי המבנה. אל תחכו שהנזק יתפשט כדי לטפל בבעיה, היא לא תעלם מעצמה…

ביקורת ליקויי בניה- איתור נזילות ורטיבויות

ליקוים תרמיים בתקרה

ליקוים תרמיים בתקרה

ניתן להזמין שירות לאיתור נזילות על ידי אנשי מקצוע בעלי נסיון, ידע ומקצועיות בתחום. איתור הנזילות והרטיבויות כולל בדיקת הגגות, הקירות, המרפסות וחלקים אחרים של המבנה, בדיקת מערכת המים והביוב הביתי ובדיקות נוספות. המהנדס המבצע את הבדיקה משתמש במכשור משוכלל, בין היתר במצלמה מיוחדת החודרת לצנרת ובודקת שאין נזילות ודליפות נסתרות. ציוד זה מאפשר לבצע תיקון ממוקד של הבעיה, ללא צורך בשיפוץ כולל של הצנרת, בהרמת מרצפות מיותרות וכו’, כפי שהיה נהוג בעבר.

בסיום הבדיקה תקבלו דו”ח ובו ציון הסיבה המדויקת של הנזילות ורטיבויות ופתרונות מוצעים לתיקון הבעיה כולל פתרונות לביצוע ניקוז מים מפני השטח, תיקון חלקים של מערכות איטום המבנה, ישום חיפויים וציפויים לקירות ועוד.

מתי כדאי להזמין איתור נזילות

  1. בכל מקרה של הופעת סממן המעיד על רטיבות.
  2. לפני רכישת דירה חדשה או יד שניה – יחד עם ביקורת ליקויי בניה כללית המומלצת לפני רכישת נכס.
  3. לפני שיפוץ הנכס.
  4. במגורים בדירה- אחת לכמה שנים- כדי להיות “עם האצבע על ההדק”, לדעת מה מצב הדירה וערכה ולמנוע נזק מצטבר.

סובלים מליקויי בניה? צרו איתנו קשר ונשלח אליכם מהנדס בניין המתמחה באיתור ליקויי בנייה ובמציאת פתרונות לתיקונם.